De Alpen

16 augustus 2017 - Basel, Zwitserland

Na ampel beraad hebben Thijs en ik besloten de Alpen met trein (van Florence naar Milaan) en bus (van Milaan naar Basel) ‘te nemen’. Na de mooie, maar zware tochten in Italië waren de Alpen een brug (‘hobbel’) te ver. Jammer Jan, Ad, Rob, maar we zetten onze tocht huiswaarts voort vanaf Basel. Daar zijn we vanmiddag al mee begonnen. Wat een verschil was het, om ineens in het groene en aangeharkte Zwitserland te fietsen. Ook wel weer lekker! Voor we het wisten waren we in Frankrijk, op de linkeroever van de Rijn. Vanavond slapen we zelfs op een camping op een eiland midden in de Rijn. Het kan verkeren…..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hettie & Frank:
    Pragmatisch!
    De alpen liggen er nog wel even...
  2. Joke Wolters:
    16 augustus 2017
    Héél verstandig.....het moet wel leuk blijven.Dit moet voor jullie freewhelen zijn
    Hoe heet die camping trouwens? Hoor het wel als je weer thuis bent, Theo.Trouwens, ik geniet van je stijl!!
  3. Opa en Jolieke en Marlijne:
    Goede keuze paps en Thijs! Xx
  4. Rémy en Jeanne:
    16 augustus 2017
    Wat dat haar hard groeit daar in Italië, hè! Nou wel weer een beetje geciviliseerd deze kant op aan s.v.p.!
  5. Ine:
    Heel verstandig besluit volgens Frans
  6. Ad en Tiny van Wassenaar:
    16 augustus 2017
    Kijk, dat noemen ze in de wielersport nou in een zetel zitten, das niet groupunpetto of mongolenwaaier, maar in de kopgroep naar. Ja, Ja, Thijs dat zal U poep goed doen.
    op het gemakske in een pluche zetel plaats nemen.
    Dat pilsje dat komen wij in Rossum tzt halen en opdrinken. Goede reis verder mannen.
    Ad en Rob
  7. Hans en Janny:
    17 augustus 2017
    Wat lees ik nou? Stiekem het traject afsnijden n.b. met de trein en bus!
    Nou vooruit, ik zal het door de vingers zien. Ha-ha
    Mannen, geniet van elk moment !!
  8. Jos Vollebergh:
    Mooi baardje...
  9. Leonoor Stunnenberg:
    17 augustus 2017
    Staat je best goed, Theo, die baard! A real hipster!
    En de Ardennen dan gaat dat wel lukken?
    Maar hoe dan ook ik vind het vreselijk knap wat jullie presteren!
    Succes met de laatste loodjes en groetjes
  10. Jan Coppens:
    17 augustus 2017
    Tja, Theo dat is jammer, maar ook omdat je een ontzettend fraai stuk langs het Vierwoudstedenmeer mist op deze manier. Van de andere kant heb je nu wel iets om naar uit te kijken de komende jaren...
    Vanaf nu recht naar huis en succes met de beklimmingen in de Eifel.
  11. Marie Jose:
    17 augustus 2017
    Albert en ik pakken over n goeie maand t vliegtuig naar Toscane, ik ben de laatste die hierover ( t feit dat jullie n stuk met trein doen)n opmerking zoals plaatsen!! Ik zou zeggen: GENIET ER NOG VAN, ik vind jullie stoer !!! Doei Doei
  12. Ineke en Frits:
    17 augustus 2017
    Groot gelijk heren, geniet van de laatste 600 km!
    Je hebt ook de leeftijd voor een reisje langs de Rijn Theo!

Veel fietsplezier gewenst en groeten uit Oss
  13. Ellly-Léon & Harm:
    17 augustus 2017
    Wow, wat bijzonder! Wij horen nu pas van dit geweldige avontuur! Geniet ervan! Wij genieten van je mooie blog!
  14. Marjo:
    18 augustus 2017
    Wij zijn vorig jaar vanuit Maastricht naar Basel gefietst. Prachtige route over de Vogezen............(geen alpen maar wel heuvels)
  15. Karin Hogemans:
    19 augustus 2017
    Hai Theo en Thijs,
    Wat moet dat mooi zijn, nee, wat is dat mooi: pa en zoon samen op de fiets. Prachtige verhalen en foto's. Dat riekt naar meer dan zweet alleen! Geniet ervan samen, wij zijn weer thuis na drie weken Frankrijk. Niet gefietst, maar ook genoten. Goede reis verder!
  16. Richard & Nicole:
    22 augustus 2017
    Hoi Theo & Thijs,

Op een camping aan een wijntje kwamen jullie ter sprake. En Google vertelde ons dat jullie samen onderweg zijn;-)

Theo, inmiddels geef je de kinderen van onze vrienden les en zij zijn even enthousiast over de leraar aardrijkskunde als dat wij dat al waren! En Thijs, ik weet nog dat je geboren werd en nu zie ik dat je samen met je pa op de fiets onderweg bent vanaf Italië. De tijd vliegt!

Wat een prachtige route hebben jullie al afgelegd! Super dat jullie dat samen doen. Hopelijk hebben jullie ook van het stukje treinreis genoten en kunnen jullie weer fris en fruitig aan de start van de volgende etappe verschijnen. Geniet nog van alle mooie uitzichten en zet 'm op!

Groet vanuit Bemmel!
    Richard & Nicole