Terug in Rossum

23 augustus 2017 - Rossum, Nederland

Wat een verschil met Italië, fietsen langs de Rijn en Maas van Bazel naar Rossum! Enerzijds relaxed, maar het leidde ook tot lange ritten van (veel) meer dan 100 km in een (vooral door Thijs opgelegd) hoog tempo. In acht dagen thuis!

De overnachtingen op de Duitse campings waren een verademing. ’s Avonds geen animatieprogramma voor het jonge grut, dat op de Italiaanse campings  tot laat in de avond vermaakt dient te worden – en waar de hele camping blijkbaar van mee moet genieten. Nee, nu werden we hooguit na middernacht wakker door wat lallende Duitser die over onze tentharingen struikelden. De aangename temperatuur maakte het diep wegduiken in de slaapzak weer aantrekkelijk en ’s morgens stapte je zó met je blote voeten weer in het dauw-natte gras.

De laatste nacht veroorloofden we ons de luxe van het logeren bij (zus/tante) Miriam en Sander in Nijmegen. Behalve voor de gezelligheid was dit uiteraard ook bedoeld om de overgang naar de (t)huiselijke bedstede te plaveien.

We kijken terug op een mooie tocht van in totaal ruim drie weken, waarin we zo’n achttienhonderd kilometer aflegden. We werden middels dit blog weer door velen gevolgd en het was leuk om de reacties (zoals die van twee oud-leerlingen uit het jaar dat Thijs geboren werd!) te lezen.

Thijs stapt in Amsterdam weer op zijn afgetrapte studentenfiets en ik …. fiets volgende week weer gewoon naar Oss.

1. Jos Vollebergh:
    23 augustus 2017
    Mooie verhalen weer, Theo!
    Ook alweer nieuwe plannen?
  2. Hettie & Frank:
    Welkom thuis
  3. Joke Wolters:
    23 augustus 2017
    Wat een topprestatie en wat een mooie ervaring om dit met elkaar te mogen doen!! Dit waren wel heel bijzondere "papadagen"!!
  4. Henri:
    23 augustus 2017
    Leuk om je reis verhalen weer te lezen theo.
    Welkom thuis
  5. Rémy en Jeanne:
    23 augustus 2017
    Knap werk, mannen! Welkom thuis in naar ik veronderstel goede gezondheid! En nu weer keihard terug naar het onderwijs/onderwijs van alledag! Sterkte!
  6. Frank de Kleijn:
    24 augustus 2017
    Jullie zijn al weer thuis! Wat goed! Ik heb vandaag ook een tocht langs de Rijn voor de boeg. Dus lekker kilometers maken. Leuk om jullie hier weer te hebben kunnen volgen.
  7. Nirma:
    Welkom thuis!
    Geniet nog van de laatste vakantie dagen met zon :-)
  8. Karin Hogemans:
  9. Ine Smit-Verbakel:
    24 augustus 2017
    Hebben jullie flink doorgefietst. Mooie foto's trouwens. Tot volgende week op school.
  10. Karin:
    24 augustus 2017
    Super gedaan mannen! Het was een genot om alles via de blog te volgen.
    En dit avontuur levert natuurlijk ook weer mooie verhalen en foto's op. We drinken er binnenkort een glas Italiaanse wijn op ;-) en voor volgende week: Sterkte!!
  11. Leonoor Stunnenberg:
    Welkom thuis, Theo!
    We hebben genoten van je verhalen en zo te lezen hebben jullie genoten van deze prachtige tocht! Petje af!!
  12. Jan en Mignon:
    Hoi Theo,

Prachtig om jullie reis te volgen. Wat zul je ook hier weer van nagenieten!
    Welkom thuis en liefs voor Rian.
    Groet, Jan en Mignon
  13. Henk Janssen:
    24 augustus 2017
    Het was weer leuk om jullie te volgen en om de verhalen te lezen. Welkom thuis!
  14. Lotte:
    24 augustus 2017
    Wat een fantastische prestatie!
    Wij zijn aan het genieten in Zweden :) groetjes Marie-Jose en lotte
  15. Huub en Ellie:
    24 augustus 2017
    Weer een mooie ervaring samen met je zoon . Wij zijn nog aan het genieten bij het Como meer italie
  16. Anja:
    24 augustus 2017
    Welkom in ons kikkerlandje,petje af voor jullie!
  17. Ad en Tiny van Wassenaar:
    26 augustus 2017
    Hoi Theo en Thijs, Goed dat jullie weer gezond thuis zijn. Ik ben momenteel in Italië helaas zonder Rob Smits, die is getroffen door een acute hernia, dus ben hier alleen, vandaag vast de eerst 80 km van de route verkend. Hier de stad uitrijden is een crime 1 uur en vijftien had ik nodig en voor mijn gevoel heb wel voor 100 verkeerslichten moeten wachten. En vrij ongeduldige verkeersdeelnemers . Op jullie laatste foto meen ik de Waaldijk te herkennen met op de achtergrond Rossum en nog de tent van de zomerspelen. Morgen maar een dagje rust nemen en de oude stad hier bezoeken om dan maandag de eerste 100 km naar Como TR verkennen. Als ik terug zoek ik je een keer op om ervaringen uit te wisselen. Groet Ad v Wassenaar.
  18. Hans en Janny:
    26 augustus 2017
    Welkom thuis!
    Bedankt voor de mooie verslagen en foto's. Leuk om te zien dat jullie ook weer eens gesnoven hebben van de "moezelsfeer".
    Groet van Hans en Janny.
  19. Gerard Hofman:
    27 augustus 2017
    Mooi om in de verhalen jullie reis en de bevindingen te kunnen volgen. Heb dit tijdens mijn fietstocht langs de grenzen van ons land gedaan. Succes met de start op school.
  20. Ineke en Frits:
    28 augustus 2017
    Dank voor je verslag Theo. En vandaag weer heerlijk naar het mooie TBL!! Hoop je snel een keer te zien.