Napels

7 augustus 2017 - Napoli, Italië

Daar liggen we dan, in een goedkoop maar alleszins acceptabele hotelkamer in Napels naar de dames te kijken…. Voor de goede orde, naar de voetbalvrouwen en naar Daphne. Het wordt een mooie avond!

De abrupte overgang van ‘vakantie vieren’ naar best zware fietsritten èn het regiem van ‘Lucifer’ (Wat een grandioze opsteker voor het zwartgeblakerde landschap van Zuid-Italië dat de heersende hittegolf deze naam werd gegeven!) zorgden voor een behoorlijke fysieke aanslag de eerste week. Na enig overleg zijn we op de trein naar Napels gestapt, daarmee weliswaar prachtige, maar zware ritten in het Parco Nazionale del Cilento en de Amalfi-kustweg vermijdend. Thijs bleef eigenlijk liever fietsen en merkte subtiel op dat het misschien ook een ‘leeftijd-dingetje’ was.

Een ‘rustdag’ in Napels wordt goed besteed met lange wandelingen door de groezelige straten, het genieten van de bonte bevolking, een bezoek aan het prachtige Museo Archeologico Nazionale en natuurlijk lekker eten op een van de vele piazza’s.

Morgen stappen we weer op de fiets voor het traject Napels – Rome. De temperatuur lijkt te gaan zakken naar 35 graden, dus dat is weer een meevaller….

1. Joke Wolters:
    7 augustus 2017
    Goede beslissing, heren! En wat een finale, hè!? Ik heb 'm met Fenneke in onze Air B and B in Edinburgh gezien.Goede reis verder!
  2. Rémy en Jeanne:
    8 augustus 2017
    Ik begrijp dus goed, dat jij dat bent op die derde foto, Theo? Wat zo'n stukje fietsen toch mooie dingen tot stand kan brengen, hè!
  3. Hans en Janny:
    8 augustus 2017
    De foto's bewijzen dat Italië een prachtig land is, maar de tweede is mijn favoriet.
    Ik heb in de oude dozen geen foto kunnen vinden met Theo en zijn vader in diezelfde pose......, maar Thijs zal het wellicht doorgeven aan de volgende generatie.
    Fiets ze!
    Hans en Janny.
  4. Rian:
    8 augustus 2017
    Wijs besluit mannen. Trots op jullie.
    Geniet en pas op jezelf. Dikke kus
  5. Marie Jose:
    8 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal om te lezen jongens !!! Petje af..... ik doe t niet na!!!!! Geniet samen van de dagen die nog komen gaan ! Al is t 35 graden...... godsamme .... ik zou de hele dag alleen maar in de schaduw kunnen liggen of nog liever in de koele kamer met de ventilator op de hoogste stand !!! Maar goed, jullie zijn ook ECHTE MANNEN !!! Goeie reis verder nog !!!
  6. Opa en Jolieke en Marlijne:
    Ziet er goed uit mannen! Succes en op naar Rome
  7. Marian Hazenberg:
    8 augustus 2017
    Chapeau voor jullie hoor om deze uitdaging aan te gaan in deze temperaturen.
    Goed drinken is het devies. Water uiteraard! En even chillen bij een goeie wedstrijd van de vrouwen, krijg je ook weer energie van.
    Nog een mooie reis gewenst.
  8. Ingrid:
    9 augustus 2017
    Geniet er van samen!!! Bon courage!!