Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
815

Over mij

Ik ben in `57 geboren en toen ik 57 werd, heb  ik mijn eerste fietstocht ondernomen. Die zes maanden zouden de 'once-in-a-lifetime' worden. Het kan verkeren...

In 2018 volgde een fietsreis van Sicilië naar huis - zeker zo leuk als vliegen!

En nu -in 2021- start een tocht van vier maanden vanuit Istanbul naar .... tja, waar naartoe eigenlijk. Het oorspronkelijke plan was/is om door Turkije naar Georgië en Armenië te fietsen. Vervolgens via Iran naar de 'stan-landen`; Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgistan (Kirgizië) en Tadzikistan. Via Oost-China (Xinjiang!) en Pakistan zou ik dan weer in India belanden, alwaar een terugvlucht vanaf Delhi gepland was. Dit was plan A. Inmiddels heb ik ook de plannen B t/m F opgeslagen en fiets ik gewoon oostwaarts. Ik zie wel waar mijn fiets(-navigatie) mij in deze Corona-tijd brengt!

Die fiets is een Koga Traveller KS-TR 28 - Signature van 17,3 kg. Daaraan hangen vijf tassen en op de pakkendrager zit mijn tent; ongeveer 25 kg. Met mijn gewicht van ongeveer 80 kg. maakt dat in totaal ruim 122 kg. Daar moet ik het de komende maanden mee doen. (Die 80 kg. wordt overigens allengs minder..)

Ik vind mijn weg m.b.v. kaarten op mijn Surface-go device, fysieke kaarten en vooral mijn Garmin Oregon 650 navigatie.

Tenslotte, ik laat heel wat achter, dus reden genoeg om rond 1 september weer thuis te zijn.

Over mijn reis

3e reis

Ik fiets vanuit Istanbul oostwaarts. Start 1 mei 2021, terug uiterlijk 1 september.

2e reis

Samen met (zoon) Thijs fiets ik van Sicilië naar Rossum

1e reis

fiets van Rossum naar Srilanka in de periode juli - december 2014.

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

Armenië, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Georgië, Hongarije, India, Iran, Italië, Nederland, Nepal, Oezbekistan, Oostenrijk, Servië, Sri Lanka, Turkije, Zwitserland.