Afdalen van de Etna

31 juli 2017 - Sant'Agata li Battiati, Italië

Twee weken Sicilië met het hele gezin ++; mooier wordt het niet. Na een prachtige vakantie, met als (letterlijk) hoogtepunt de Etna scheiden morgen de wegen. Thijs en ik fietsen de weg terug en de rest pakt in Catania het vliegtuig.

We realiseren ons dat het geen gemakkelijke tocht wordt. Apennijnen en Alpen zijn stevige barrières en de afstand van zo'n 3000 km lijkt ook wat too much voor de drie en een halve week die nog resten van de vakantie. We nemen ons voor om te genieten van Italië en zo nodig bij het laatste deel ons te laten begeleiden door de Deutsche Bahn.

De voorbereidingen waren er niet minder om. De fietsen werden nagekeken en vakkundig verpakt ingeladen, tijdens de afgelopen twee weken hebben we op culinair en alcoholisch gebied niks aan ons voorbij laten gaan en de route is na enig overleg strak noordwaarts gepland.

Vandaag als finishing touch naar de kapper; Thijs om zijn woeste haardos te stroomlijnen en ik voor de vorm. Morgen de eerste etappe!

1. Ben en Ingrid van den Heuvel:
    31 juli 2017
    Veel succes onderweg. Genieten ervan.
    Goede reis.
    Groeten vanuit Choranche Frankrijk.
    Ben en Ingrid
  2. Jan Coppens:
    31 juli 2017
    Dat wordt vast een mooie tocht en de uitdagingen zijn zeker niet gering! Ik wens jullie een goede fietsreis.
  3. Leonoor Stunnenberg:
    Theo en Thijs,

Geniet van jullie fietsreis!

Groetjes Leonoor
  4. Henk Janssen:
    Hoi Theo en Thijs,

Veel plezier gewenst. Voor jou als ervaringsdeskundige is die afstand best te overzien, en Thijs die volgt volgens mij wel.

groet, Henk
  5. Joke Wolters:
    31 juli 2017
    2 bikkels! Chapeau!!! Geniet ervan en kom weer veilig thuis.
  6. Hettie & Frank:
    31 juli 2017
    Heerlijk om in de schaduw in de eigen achtertuin met jullie mee te mogen "fietsen".
    Goede reis. Hettie & Frank.
  7. Frans Bruna:
    31 juli 2017
    Zonder uitdagingen kan het leven niet!
    En dit blijkt ook nog erfelijk!
    Veel succes toegewenst. Frans
  8. Ine Smit-Verbakel:
    31 juli 2017
    Goede reis terug, geniet vooral van Italië.
  9. Rian Vervoort:
    Hoi Theo en Thijs,

Veel fietsplezier en geniet!!!!

Groetjes, Jolanda en Rian
  10. Ineke en Frits:
    31 juli 2017
    Heel veel plezier en energie gewenst! Het wordt vast weer een onvergetelijke ervaring.
    Hartelijke groet,
    Ineke en Frits
  11. Marjon:
    Succes !!! En veel fiets plezier .... Marjon
  12. Jos Vollebergh:
    Veel plezier weer!
    Een succes wordt het sowieso, hoe je het laatste stuk ook aflegt...
  13. Lotte:
    1 augustus 2017
    Heel veel succes en plezier samen!
    Groetjes uit Arnhem
  14. Marian Hazenberg:
    1 augustus 2017
    Super Theo en Thijs! Zet 'em op, maar dat komt goed.
    Heel veel plezier.
    groetjes, Marian
  15. Hans en Janny:
    2 augustus 2017
    Twee bikkels, dat zijn het zeker!!
    Voor Thijs wellicht HET moment om de bekende "kneepjes" te leren van z'n ouwe heer.
    Geniet er van.
    Groet van Hans en Janny.
  16. Ad en Tiny van Wassenaar:
    Hoi Theo en Thijs,
    Geniet van de fietstocht in Italië en alle andere landen die jullie doorkruisen.En mochten jullie zover komen dan heb ik nog een een hele belangrijke tip, blijf in Godsnaam aan de goede kant v/d Waal, mocht je met de route niet goed uitkomen dan in Echteld de brug over en vooral met een grote boog rond TIEL !! fietsen ,rijden, of lopen.
    En pas op voor winkeldieven die geven heel wat narigheid.
    Veel succes samen, ģroeten Ad en Tiny.
  17. Marie Jose:
    2 augustus 2017
    Thijs, hou je een beetje in, want Theo is ook niet meer de jongste!
  18. Rémy en Jeanne:
    2 augustus 2017
    Eigenlijk valt het me een beetje van je tegen, Theo, dat jij voor zo'n flutstukje fietsen net zoveel capsones maakt als voor die wereldfietstocht van je! Maar goed, ik snap dat Thijs 'klein' moet beginnen! Thijs, hou je haaks, jongen! En je moet maar denken, dat uit een dip komen altijd nog makkelijker is, dan uit een dal tussen twee bergen! Hou 't heel!
  19. Jet de veer:
    3 augustus 2017
    Dat wordt een ervaring om nooit te vergeten vader en zoon op de fiets!!
    Veel succes en geniet van de tocht, maar ook van elkaar!!