Noodstop in Trabzon

31 mei 2021 - Trabzon, Turkije

Ik denk dat ik de eerste Nederlander ben die maar liefst tien dagen Trabzon ‘gedaan heeft’. Ik heb dan ook elke hoek, plein, straat en bezienswaardigheid van deze stad aan de Zwarte Zee gehad. Èn daarbuiten.

Toen na enkele dagen de lock-down grotendeels werd opgeheven, manifesteerde zich een weliswaar rommelige en chaotische, maar ook gezellige stad met vooral vriendelijke, belangstellende mensen. Het bleek goed toeven in de bazaar, het gezellige centrale plein en de boulevard. Trips en lange wandelingen buiten de stad leidden naar interessante gebouwen, imposante kloofdalen en bergmeren. Met als thuisbasis een prima hotel waar met stijgende verbazing en toenemend enthousiasme mijn dagelijkse ‘bij-tekening’ werd begroet.

Maar intussen zat ik, wachtend op de levering van een nieuw fietswiel, me natuurlijk aardig te verbijten. Toen tot overmaat van ramp de eerste (en tot dusver enige) wereldfietser die ik ontmoette na een dag in Trabzon weer vrolijk doorfietste naar de Georgische grens werd mijn incasseringsvermogen toch wel behoorlijk op de proef gesteld. Kirsten had behoorlijk haast; ze was op weg naar Tokyo om haar vriend aan te moedigen die daar in de olympische dubbel-vier roeit. Ze moet nog behoorlijk tempo maken dus.

Maar vandaag is het wiel gearriveerd en morgen zit ik weer lekker op de fiets. Verder oostwaarts…

1. Rémy en Jeanne:
    31 mei 2021
    En nou als de sodemieter op die fiets en inhalen wat je achterligt op het schema, goddomme!!!
  2. Floris en Jason:
    31 mei 2021
    We zijn erg blij dat je weer kan fietsen, hopelijk zonder nog meer problemen!
  3. Marian Hazenberg:
    31 mei 2021
    Ik snap dat het knaagt, het duurt altijd lang, dat wachten. Maar Theo! Wat maak jij een geweldige reis. En je hebt weer mooie verhalen en prachtige foto's. Cheer up! And get back on the road again :)
  4. Hettie & Frank:
    31 mei 2021
    Dank voor de mooie serie.
    Toch weer wat anders dan d’n Dreumelse berg!
    Hou heel die fiets!
    Groet, Hettie & Frank
  5. Judith:
    Fijn dat je weer op de weg zit. X Dirk en Judith
  6. Nirma van Welie:
    Yes! Fijn dat je weer verder kunt. En wachten duurt altijd lang. Succes weer 🤞🏾
  7. Lindy:
    31 mei 2021
    Fijn dat je weer verder kunt trappen Theo! Een noodgedwongen pauze maar wederom weer prachtige foto’s. Geniet!!
  8. Joke Wolters:
    31 mei 2021
    Het was even pas op de plaats, maar je hebt je benen zo te horen goed onderhouden en je zitvlak had rust!
    Nu zal je des te meer genieten van het fietsen! Goede reis, Theo!
  9. Ad en Tiny van Wassenaar:
    31 mei 2021
    Wachten duurt lang, lang en nog langer, laten we hopen voor jou dat het probleem met het wiel snel is opgelost .
    Ondertussen wint Egon Bernal de Giro d, Italié en jij krijgt ongevraagd minuten aangesmeerd omdat een of andere fietsenmaker in Trabspor dat wiel niet gerepareerd kreeg.
    Maar als het wiel nu goed recht erin steekt dan vergeef je hem zijn onkunde, en dan rap achter die andere wereldfietser aan. Het is wellicht geen verrassing meer voor jou, maar het algemeen klassement kun je wel vergeten en gouden wielen zijn er ook niet meer te winnen. Maar snel weer die Velo onder je poep en gaan.
  10. Mieke van as:
    31 mei 2021
    Geniet weer van het vervolg van je route. Hie sterk is de eenzame fietser...
  11. Karin Hogemans:
    1 juni 2021
    Wat een machtig mooie natuur daar, Theo. Dat had je anders misschien wel gemist! Een goed vervolg van je reis. Het zal wel weer even wennen zijn. Groetjes!
  12. Hans en Janny:
    1 juni 2021
    Ja jammer dat wachten, maar Theo zit daar niet zo mee.
    Van de nood een deugd.
    Kijk maar naar die prachtige foto's, Schitterend!!
  13. Elise Hermes:
    2 juni 2021
    mooie foto's, veel succes en plezier nog!
  14. Elise Hermes:
    2 juni 2021
    mooie foto's, veel succes en plezier nog!
  15. Lotus en Toske:
    2 juni 2021
    Ziet er leuk uit! Veel succes!
  16. Marieke sustronk:
    3 juni 2021
    Go Theo! Is je gezicht weer een beetje geheeld? 🍀
  17. Derk:
    7 juni 2021
    Vandaag in 4V: 'Theologie is de studie van...?' 'Theo! Theo van Welie!' 'Nee, het gaat over God, theos.' 'Meneer Van Welie is God!' Ze volgen je allemaal, Theo!
  18. Jan derk te winkel:
    9 juni 2021
    Mooi rijs theo!
  19. Marjo:
    13 juni 2021
    Wat leuk dat je ons weer meeneemt in jouw avonturen. Geniet ze, ontbeer ze.