Voorbereidingsweekje 2

5 mei 2014

Vier dagen op pad geweest - mèt kamperen! Via Tilburg (jammer, Jolieke niet thuis) naar het Belgische Kasterlee. De volgende dag oostwaarts naar Maaseik. Daar waar Nederlands Limburg maar een half uur smal is, doorgestoken naar Duitsland. Hier was geen camping te vinden, dus een mooi plekje in een stiltegebied aan de Rur (van Roermond) gezocht.

DSC05801

Weinig geslapen trouwens; wat maken die dieren een herrie 's nachts! De derde dag noordwaarts door Duitsland tot Kalkar. Onderweg in Kevelaer me nog even in het heiligste der heiligen begeven. Snap nu ook wat mijn moeder daar zocht. Ik heb er maar een kaarsje aan gewaagd. De laatste dag huiswaarts via Nijmegen. Koffie bij Miriam, die was tenminste thuis.

Het kamperen ging perfect. Mijn Exped slaapmatje sliep goed, de mummieslaapzak was even wennen. Het nieuwe kooktoestel zorgde toch voor drie lekkere maaltijden (al moet ik nu even geen macaronie meer ...).

1. Allard:
    5 mei 2014
    super Theo, en hoe is het met de billen gegaan?! x
  2. Peter Gijsman:
    8 mei 2014
    Beste Theo,
    Het (wereld)fietsinfoavondje, afgezien van het weerzien van Karin, was een wederzijds genoegen. Je staat aan de vooravond van een prachtig avontuur. Ik ga je tijdens je reis via de blog zeker volgen !! Vandaag heb ik mijn oude landkaartenarchief even omgespit om te kijken of er allicht nog iets interessants voor jou tussen zit wat toevallig op de route ligt. Het zijn in ieder geval hoogtepunten die mij zijn bijgebleven tijdens eerder gemaakte reizen door (voorm. Joegoslavië, Bulgarije en Turkije).
    a) Servië/Vojvodina: Smederevo.
    b) Bulgarije: Rilski Monastir (60Km ten zuiden van Sofia) èn Plovdiv.
    c) Turkije: Nemrud Dagi (prachtige beelden nu zelfs werelderfgoed) ten noord oosten van Adiyaman.
    En Athamar, een eilandje in het Vangolu maakte indruk.
    Verder zijn de hoofdwegen boven de Syrische grens (Sanli Urfa - Cizre) erg druk bereden door 'Tehlikeli Madde' zwaar transport met brandstof vergezeld van dieselwalmen.

Verder nog twee praktische dingen:
    Broekenzalf 'Morgan Blue'verkrijgbaar bij Hopmans/ Bergen op Zoom
    En landkaarten (onverslijtbaar en duidelijk) van het merk Reise-Know-How èn ze doen het altijd :-)
    Suc6 met de verdere voorber(ij)eidingen en veel voorpret !!

Met vriendelijke groet, Peter Gijsman
  3. Rity van Gils:
    22 juni 2014
    Beste Theo,
    Via Mignon heb ik gehoord van je grootse plan. Het lijkt me een enorme uitdaging en ik zal met plezier je avonturen volgen.
    Ik wens je alle succes van de wereld.
    Vriendelijke groet, moeder van Mignon Schoffelmeer
  4. Anneke en Wim Verhoeven:
    10 juli 2014
    Theo wij wensen jouw een hele goede reis, en blijven je volgen. Veel succes.