Voor Cobie

22 september 2014 - Zanjan, Iran

De vaas met de daaruit ontspringende boom met bloemen heb ik gefotografeerd hoog in de bergen tussen Turkije en Iran. Het beeldhouwwerk is onderdeel van het Ottomaanse paleis van Ishak Pasha. Stenen pracht, dat al eeuwenlang de tand des tijds heeft doorstaan.

Lieve Cobie, de bloemen zijn voor jou. Ik had zo gehoopt je in januari nog  te zien. Om te vertellen over dit avontuur dat jou zo aansprak. En om alle foto’s te laten zien. Het mag niet zo zijn.

Onze afspraak zal ik gestand doen. Ik zal doorfietsen naar Srilanka, het land dat jou zo na aan het hart lag. En daar een plekje zoeken voor een mooi boeket. Om jouw band met dat prachtige eiland in de Indische Oceaan te bestendigen.

Je plek in jullie gezin zal niet echt leeg zijn. Echte pracht is blijvend en jouw invloed onuitwisbaar. Ik wens Allard en de kinderen toe dat zo te kunnen beleven.

1. Henk Janssen:
    Hoi Theo, respect!
    Ik wens jou, maar uiteraard ook de rest van de familie alle kracht toe om dit verlies te verwerken. Ik kan me prima voorstellen dat je met veel dubbele gedachten je reis voortzet.
    grt. Henk
  2. Leonoor Stunnenberg:
    Hoi Theo,
    Prachtige, ontroerende woorden! En wat erg dat je nu zo ver weg zit!
    Wens je heel veel sterkte en natuurlijk vooral de familie van Cobie met dit grote verlies!
  3. Marie Jose:
    Mooi Theo,
    Sterkte jij,op naar Sri Lanka...Dat wilde Cobie,en dat gaat jou lukken ook !! Liefs van ons allen !!
  4. Jolanda en Ate Zweering:
    22 september 2014
    Mooie woorden Theo! Wij wensen je heel veel sterkte!
  5. Joke Wolters:
    22 september 2014
    Lieve Theo, wie Cobie is, weet ik niet, maar ik weet wél dat ze in je hart zit en zich daar voor altijd her-innerd weet!! Je neemt haar nu mee, op je tocht....nog intenser ....!
  6. Joke:
    22 september 2014
    Hallo Theo, ook ik weet niet wie Cobie is,maar voor jou zo veel te meer.
    Hopelijk gaat de reis nog steeds goed, en af en toe steek ik een kaarsje voor je op dat je het in gezondheid mag halen.
    Verder weer een goede reis. Groeten joke .
  7. Mieke:
    22 september 2014
    Theo wat een mooie woorden voor Cobie. Sterkte en heel veel succes met de rest van je reis
  8. Hettie & Frank:
    22 september 2014
    Beste Theo en meelezende nicht/neven, Het bericht bereikte ons gisteren via Diana in Waarde en wordt bevestigd door deze blog van Theo vanuit Azië. Heel veel sterkte om samen (en Theo oh zo betrokken op grote afstand) het verlies te dragen. Bloemen uit Turkije en Iran.... bijzonder! Sterkte! Hettie & Frank
  9. Jan en Mignon:
    22 september 2014
    hoi Theo, ik vroeg jou waar je het meest naar uit keek tijdens de reis. Alleen maar hoeven te fietsen zei je, niets anders. Wat zal het moeilijk voor je zijn om nu alleen maar te fietsen....... veel sterkte. jan en mignon
  10. Frans:
    Theo,
    Het was een heel bijzonder familie weekend, afgelopen zaterdag en zondag. We hebben in al die jaren al heel wat gedaan en vooral gelachen. Dat lag nu wat anders. Maar we gaan er mee door, zoals jij ook door gaat en moet gaan. We ondersteunen jou op steeds groter wordende afstand in gedachten. Vooral nu respect voor je doorzettingsvermogen. Wij zijn ondertussen, ook namens jou, bij Cobie, Allard en de kinderen.
  11. Léon en Elly:
    22 september 2014
    "zij die wij liefhebben en verliezen zijn niet meer waar zij wonen, maar zijn altijd waar wij zijn"..
    Cobie heeft een plekje in je hart en reist verder met je mee!
    Veel sterkte
  12. Nirma:
    Lieve Theo,

Ontzettend bedankt voor dit mooie stukje! Zaterdag nog even met Thijs gesproken bij het kampvuur over dat ik zo hoopte dat je door zou gaan met te verwezelijken van een bijzondere droom zoals mama het zei.
    Dus bij deze, ontzettend fijn dat je door gaat! En ik denk ook extra veel aan jou nu jij dit toch "alleen" een plekje moet geven.

Liefs Nirma
  13. Rémy en Jeanne:
    Hoi Theo,

Ook al kun je nu niet zijn waar je hart is, toch is je hart door je warme woorden waar je het wilt hebben. Een geliefd mens hoeft niet bij je te zijn om haar bij je te hebben. Blijf aan haar en om jezelf denken. Hou je veilig!

Rémy
  14. Allard:
    23 september 2014
    Vrijdagavond heeft Cobie foto's bij 'De berg van de ark' bekeken. Weinig woorden, tevreden blik.
    Goed dat je doortrapt. Dank je wel.
  15. Ben en Ingrid:
    Hoi Theo,
    Je hoopte anders, maar het mocht niet zo zijn.
    Heel veel sterkte ook voor de familie.
    Fiets verder met Cobie in gedachten.
    Ben en Ingrid.
  16. Hans en Janny:
    Mooie woorden Theo!
    Wederom laat je je hart spreken.

Het verlies van Cobie verwerk jij, zoals al eerder aangegeven, op je fiets. Wij, wij zoeken steun bij elkaar, wij kunnen erover praten.
    Over één ding zijn jij en ik het zéker eens:
    Cobie heeft haar stempel niet alleen gedrukt op haar gezin, maar vooral ook op de gehele familie.
    We gaan ons schoonzusje zéker missen.
    Sterkte Theo.

Een groet vanuit Mesenich. (D)
  17. Bart en Marissa:
    Lieve Theo,
    Een heel mooi stukje heb je geschreven!
    Goed dat je doorfiets. In gedachte ben je bij ons.
    Liefs Bart & Marissa
  18. Mohammad lotfi:
    25 september 2014
    I enjoyed see you(bouin zahra-iran)
  19. Arnold Elsen:
    25 september 2014
    Beste Theo, Allard en familie,

woorden schieten te kort; heeft veel sterkte met dit verlies en Theo zorg goed voor jezelf.

Gr. Arnold.
  20. Tom:
    26 september 2014
    Beste Theo,
    In gedachten bij Cobi, Allard en Cobi. De volgende etappe is voor haar en al diegenen die ze lief had. Hou je taai (en veilig)
  21. Marink:
    27 september 2014
    Als woorden tekortschieten, doen daden ertoe. Je neemt afscheid op unieke wijze en draagt Cobi mee in je hart. Samen beëindigen jullie een bijzondere reis. Veel sterkte als de benen en het gemoed zwaar voelen. Zorg goed voor jezelf.
  22. Roy:
    Voor Theo,
    Lieve woorden…., de woorden die je voor Cobie geschreven hebt.
    Het is bijzonder dat er iemand in Iran is die aan haar denkt. Het is bijzonder dat een groot aantal mensen denkt aan iemand in Iran. Het is bijzonder mooi, maar ook bijzonder lastig.

Graag wil ik je het volgende gedichtje geven.

Een zucht is onzichtbaar

(Hans en Monique Hagen)

Liefs Roy
  23. Marie Jose:
    27 september 2014
    Mooie woorden Roy, en Theo........voor jou nog heel veel sterkte !
    Thijs heeft gisteren, met jouw woorden voor Cobie heel mooi gesproken !
    Liefs van ons allen !
  24. Dymphi van den heuvel:
    29 september 2014
    Lieve Theo,
    Rian heeft mij gebeld dat Cobie was overleden.
    Ik wens jou veel sterkte de komende tijd en op naar Sri Lanka,en zoek een mooi plekje voor de bloemen in nagedachtenis voor Cobie dikke kus van ons