Voorbereid!

6 juli 2014

De tassen zijn gepakt en de papieren in orde. De kaarten (zie foto's) op mijn kamer al 100 x bekeken. Het zijn oude wandkaarten uit het aardrijkskunde-lokaal die ik ooit niet kon weggooien. Nu hangen ze al ruim een jaar in mijn werkkamer. Kan de route inmiddels dromen en vraag me af of mijn gps wel nodig is...

Verjaardags- / afscheidsfeestje was super. Inventieve kado's (ik kan nauwelijks nog iets meenemen), zelfs een gram goud gekregen!

Nu de laatste loodjes op het TBL en tijd voor mijn gezin.

1. Lotte:
    7 juli 2014
    Hey Theo!
    Zet hem op! Wat een geweldige tocht zal het worden. Geniet ervan, ook al zal het echt wel soms tegen zitten en zwaar worden misschien. Je gaat het gewoon doen! Super!
    Ben benieuwd naar de reisverhalen :)
    Groetjes Lotte
  2. Eric van Rossem:
    8 juli 2014
    Nu alvast veel plezier, sterkte, succes toegewenst.
    Mogelijk dat we vandaag (8/7) ook de zon achterna kunnen fietsen! Maar dat wordt nog een hele opgave als ik zo naar buiten kijk.
  3. He Theeke:
    8 juli 2014
    Ik ga je volgen! Ben heel nieuwsgierig naar je belevenissen en ervaringen. Mensen ontmoeten, helemaal alleen zijn, gelukzalige momenten, beetje pech onderweg, je gaat het allemaal meemaken. Ik wens je veel mooie ontmoetingen, momenten, geluk en succes toe.
    Groetjes, Schampie
  4. Marie Jose:
    8 juli 2014
    Nou Theo, effe afwachten wat t voetballen morgenavond brengt, en dan.........zien wij je zaterdagavond of..........in het gunstigste geval zondag voor de finale ! Je bedje is al gespreid !! :)
    Vast voor t eerste gedeelte van je fietstocht: heel veel succes, goed weer en zet um op !!
  5. Nimet Teker:
    9 juli 2014
    Héél véél plezier en succes!! :)
  6. Marja Venema:
    9 juli 2014
    Ik vind het leuk om al jouw avonturen te volgen. Heel veel plezier en succes gewenst!
  7. Karin doup:
    lieve, stoere Theo,
    als je door het schitterende Oost-Turkije fietst, denk dan even aan Joop en mij. Je zult het geweldig vinden en ontroerd zijn door de lieve mensen die je tegenkomt!!!
    geniet, geniet, geniet!
    liefs,
    Karin en natuurlijk ook groet van Joop
    xx
  8. Ad en Tiny van Wassenaar:
    Hoi Theo,

Wat een geweldige tocht gaat dat worden. Ben zuinig op je fiets, je weet wel die fiets die wij op school en overal waar ik hem zag met een grote en dikke ketting aan elk obstakel zag vastliggen en daar weer een betonblok aan vast van ''''''''n tonnetje of twee.
    Kom aub weer gezond weer terug.

Goede en voorspoedige reis gewenst !!!!!
  9. Jack Muskens:
    Hoi Theo,
    Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om je stuur vast te houden.
    Goede reis en geniet!
    Jack
    PS
    Neem die gps toch maar mee.
  10. Marian burggraaff:
    9 juli 2014
    Daar ga je dan en met een pracht tshirt en een schitterend petje aan en de vaarwelsong die nog in je je achterhoofd nagalmt. Op naar de mooie verhalen ik kijk er naar uit.
    Groet van Marian
  11. Trix Lamers:
    10 juli 2014
    Geniet van al die mooie momenten die je tegen komt . En geniet ook met volle teugen van deze ongetwijfeld indrukwekkende reis. Ik wens je heel veel succes.
    Trix
  12. Leonoor Stunnenberg:
    10 juli 2014
    Hoi Theo,

Ik wens je een geweldige, onvergetelijke reis!
    Geniet er enorm van en ik vind het leuk jouw reis te volgen maar dan zonder oude landkaart en wel met een moderne Bosch atlas! Doe voorzichtig en zorg dat je weer helemaal fris op het TBL verschijnt in februari!
    Succes en groetjes Leonoor
  13. Henri:
    11 juli 2014
    Nu gaat het dan echt gebeuren: je droom komt uit!
    Geniet van alle mensen die je ontmoet, landschappen die je ziet en alle 'gekke' situaties!
    Wat hebben jouw toekomstige leerlingen toch geluk dat jij deze reis gaat maken! Kom maar met veel mooie verhalen terug!
  14. Yvette:
    11 juli 2014
    De voorbereidingen zien er goed uit. Wat een mooie manier om de route te visualiseren.
    Geniet van je grote avontuur; gewoon omdat het kan!
    Geweldig om hier straks alle verhalen en foto's (terug) te kunnen zien. Succes met je Engels ;-) en tot in februari op het TBL.
  15. Mariëlle Sol:
    Ha Theo,
    Je blog staat als "shortcut" op het startscherm van mijn telefoon. Ik ben benieuwd en wens je veel plezier aan/met deze super uitdaging.

Groetjes.
  16. Rini:
    Hi Theo,

stiekem zijn wij natuurlijk allemaal heel jaloers, want wij zouden eigenlijk ook wel zo'n expeditie willen ondernemen. Jij hebt er veel voor opzij gezet om aan dit avontuur te kunnen beginnen en ik hoop dat je er veel voor terugkrijgt. In de praktijk opgedane kennis van al die exotische landen en volkeren is toch echt iets anders dan een verhaal uit een boek, inzicht in het dagelijkse reilen en zeilen in verre landen, opgedaan door eigen observatie en ontmoetingen met mensen, allemaal zaken die je een leven lang mee zult dragen en die waarschijnlijk ook wel je dagelijkse doen en laten hier zullen gaan beïnvloeden. En wat jouw Engels betreft: een van mijn motto's is altijd geweest dat zes maanden in het buitenland meer zoden aan de dijk zet dan zes jaar op de middelbare school en mijn inschatting is dan ook dat we je volgend jaar kunnen begroeten als docent Cambridge English! Ik wens je van harte en goede reis en behouden thuiskomst.
  17. Dorita:
    Hoi Theo,
    Heel veel succes met je reis.
    We zullen regelmatig met de laptop/ipad naar jouw favoriete tante toegaan, zodat ze jou ook een beetje kan volgen.
    Ze vond het fijn dat je bij haar bent geweest om afscheid te nemen. Zet hem op!!
    Groetjes Dorita.
  18. Tom:
    Beste Theo,
    Het avontuur zoeken (en vinden) zit in je. Het is iets van jou. Dat deed je 34 jaar geleden ook al ( Triglav!!) Prachtig dat daar waar anderen van dromen jij ook echt doet. En niet te vergeten schitterend dat Rian en jouw kinderen jou de ruimte geven. Goede reis. Zal je volgen.
  19. Sylvia:
    12 juli 2014
    We wensen je een goede en mooie reis toe!
    We hopen je te kunnen volgen via dit blog! jan en Sylvia
  20. Arnold Elsen:
    Ha die Theo,

afscheid van de familie zal nog wel even pittig zijn geweest. Als ik het goed heb zit je eerste dag erop. De eerste 100 (of meer) van de 15.000km. Goed begin is het halve werk. Heel veel succes de komende tijd en uiteraard gaan wij je volgen,

Gr. Arnold en familie.
    Sri Lankaans: සුබ ගමන්
    xxx
  22. Henk.:
    13 juli 2014
    vandaag voor eerste keer je site bezocht en bekeken. ben benieuwd wat je er allemaal op gaat zetten, wat je allemaal mee gaat maken! de dijk is voorlopig verlost van de intensieve geseling door jouw voetstappen, geniet van je toer.
  23. Ad en Tiny van Wassenaar:
    Hoi Theo,
    Je eerste honderd km. zitten er vandaag op stukje Nederland een iets groter stuk Duitsland, en als der manschaft weltmeister worden is er voor jou ook een beetje feest heerlijk om dan door dat land te fietsen. Deutschland euber alles schoner radfart. Houdt die Brooks op spanning, wellicht treffen wij in een van de Balkanlanden wel.

Tiny en Ad
  24. Marie Jose:
    13 juli 2014
    Nou Theo, t was me wat, wat n afscheid hier he !!
    Nu jij op weg bent naar Hans en Janny, iedereen weer op huis aan is, is het weer stilletjes hier in huis! Hopelijk heb je genoten van "onze verassing", en is de fietstocht van vandaag een mooie 2de dag geworden.....er volgen er nog n paar meer, ha ha :)
    Genieten he !!!!
  25. Gerda, Arno en Larissa:
    13 juli 2014
    Geniet van deze bijzondere reis het lijkt ons een unieke ervaring en we wensen je veel succes.
    We zullen je blijven volgen.
  26. Henk Janssen:

de kop is eraf.
    Veel plezier met je tocht. We zullen je regelmatig volgen.

Groeten uit Rossum.

Henk
  27. Laurie:
    14 juli 2014
    Hoi Théthé,

Zet 'm op. Ben benieuwd naar je verhalen.

Groeten,
    Laurie
  28. Marieke en Wouter:
    14 juli 2014
    Ha Theo,

je eerste dag zit er nu als het goed is op. Wat een spannende tijd! Wij wensen je heel erg veel succes en vooral heel, heel veel plezier op deze avontuurlijke fietstocht. Zet 'm op en enjoy!

Groetjes,
    Wouter en Marieke
  29. Ineke en Frits:
    Hoi Theo,
    Ben heel benieuwd naar je eerste ervaringen, hoop dat je snel een ritme krijgt. Ben jaloers en vind het heel bijzonder wat je aan het doen bent.
    Heeeel veel plezier en succes. Wij (ook Ineke) volgen je!
    Groet,
    Frits
  30. Ans:
    15 juli 2014
    Wens je een bijzondere reis/ervaring toe!!
    Geniet!!!!
  31. Leon Hoeks:
    Hoi Theo,
    Ontzettend veel succes met deze unieke expeditie.
    Ik ga je volgen.
  32. Mieke:
    Theo,

Geniet van de natuur, de vrijheid en het fietsen. Ik ga je volgen en heel veelmsucces
  33. Hans en Janny:
    15 juli 2014
    Vanochtend rond tienen hebben we Theo het huis uitgezet.
    Nee..... het ging eigenlijk anders. Theo zei: "ik geloof dat ik 'n eindje ga fietsen". We namen afscheid en weg was Theo.

Eigenlijk jammer voor hem dat er niet (nog) meer familie woont op de route Rossum-Colombo. Met pit-stops zoals in Baarlo en hier in Mesenich is het nl. goed toeven voor iemand die (nog) 14.700 km voor de kiezen heeft.
    Tenslotte, geloof me: Theo gaat het redden en we blijven hem volgen !!!