Afscheid XL

16 juli 2014 - Wald-Michelbach, Duitsland

Nederland niet in de finale, dus gewoon op zaterdag vertrokken. Afscheid in Rossum (heftig), langs Berlicum (emotioneel), naar het zommerkamp in St.Michielsgestel waar het thema speciaal voor mij (?) 'de oosterse wereld' was en tenslotte in Baarlo. Hier was de ontvangst allerhartelijkst en 's morgens was de halve familie aanwezig om me nog eens uit te zwaaien!

Op zondag een stop in Duitsland, in het prachtige dorpje Kommern bij Mechernich. Hier waagde ik me in het hol van de leeuw, want ik wilde eten èn de finale zien. Voor ik het wist had ik de (hun) driekleur op beide wangen en kon ik vanaf de bar de wedstrijd in grootbeeld volgen. Ik geef toe dat de aanpassing aan de andere cultuur (te) ver ging. In de pauze werd er op schnaps getrakteerd (da's nog eens wat anders dan bitterballen, Casper!); ik heb de tweede helft maar vanuit mijn bed op tv gekeken, want anders had ik de volgende dag niet meer gefietst!

De twee volgende dagen de Eifel en de Hünsrück doorkruist, met een spectaculaire afdaling in het Moezeldal en een zeer steile klim er weer uit. En dat alles voor een bezoek aan Hans en Janny. Die twee weten wat dat is, je dromen waarmaken! Het was een warm onthaal en een laatste afscheid met heel veel goede raad.

Het bevalt me hier wel; het Duitse landschap is mooi en de weggebruikers i.h.a. 'heer in het verkeer', zelfs de vrouwen... Intussen de Rijn overgestoken en op weg naar Regensburg aan de Donau. Daar heb ik m'n eerste rustdag gepland!

1. Elly Biesters:
    Hoi Theo!
    Wat spannend !!
    Kees wil heel graag wat meer weten over de fietstechnische kant als je zo'n eind fietst. Welk materiaal je hebt en hoe het zich in de loop van de reis zal houden.
    Maar ik vind juist de huis-tuin-en keuken verhalen leuk: wat je ziet en meemaakt, hoe je je bakkie koffie zet aan de rand van een gletsjer, welke muziek je beluistert..
    Veel plezier!
    Elly
  2. Anneke en Wim Verhoeven:
    16 juli 2014
    Theo dit is al een mooi reisverslag,fijn dat het goed gaat op naar de Donau. Goeie reis we blijven je volgen. Gr ons.
  3. Leonoor Stunnenberg:
    16 juli 2014
    Zo Theo, wat ben je al opgeschoten en wat leuk dat je de voetbalfinale in Duitsland hebt gezien! Geniet van je dagje rust! is het niet te warm om te fietsen?
    Groetjes Leonoor
  4. Marie Jose:
    16 juli 2014
    Goed om van je te horen, Theo !
    Je verhaal over t eerste stuk van je reis is lekker positief, ga zo door, ha ha !! En wij.......ja wij....hebben de hele zondag nog kunnen nagenieten, wat n dag zeg !! Ook wij blijven je volgen !
    Groet, A MJ
  5. Dymphi van den heuvel:
    Ha fietser
    Ik heb al genoten van je eerste verhaal,en kijk uit naar al je avonturen ,per fiets .
    geniet er van .
    dikke kus dymphi
  6. Opa Huib:
    Gaaf pap! Zet 'm op. Kus
  7. Teun van de Camp:
    17 juli 2014
    Theo. Ik heb je helaas niet meer gezien/gesproken na mijn trip en voor jouw avontuur. Bij deze: HEEL VEEL SUCCES!

Ik ga je volgen en overstroom je nog met tips als je bij India in de buurt komt!
  8. Ziggy:
    Hoi Theo,

Wat een avontuur! Ik pak de 27ste gewoon het vliegtuig naar Sri Lanka. ;) ik ga je blog zeker volgen.

Groetjes en succes,
    Ziggy
  9. Frank de Kleijn:
    17 juli 2014
    Wat een fantastisch avontuur. Ik ga je blog met je veel interesse volgen.

Veel succes en geniet ervan!
  10. Opa en Jolieke en Marlijne:
    17 juli 2014
    Succes pap! Mooie foto's :)
  11. Tom:
    17 juli 2014
    Theo: Heel goed bezig en het is je vergeven dat je heel even voor der Mannschaft bent. Mooi om je belevenissen te volgen. Hou je taai en geniet er van.
  12. Ingrid:
    17 juli 2014
    Ha Theo, nog niet zo lang onderweg en nu al in zo'n echt-niet-meer-Nederlands-landschap! Mooie foto's! Geniet-ze!
  13. Frans:
    17 juli 2014
    Ik zag je wegfietsen in Baarlo en dacht: die draait bij de Maas wel om. Maar er wordt nu al gesproken over de Donau......
    En och.....daarna dat laatste stukske naar Sri Lanka doe je er ook nog wel even bij. Succes. Wij gaan er nu een paar weken tussen uit. Daarna kijk ik weer elke dag even op je blog.
    Vandaag waren we bij St. Andries - daar is het pas mooi joh!!!!
  14. Bianca:
    17 juli 2014
    Hoi Theo, volg ook in Portugal jouw avonturen. Geniet van je reis en al het moois dat je onderweg ziet en mee maakt.
  15. Rian Vervoort:
    Hey buurman,
    Een mooie manier om je te kunnen volgen tijdens je droomreis.
    Goeie reis en geniet ervan!!
    Groetjes, buurvrouw Rian
  16. Marink:
    18 juli 2014
    Yesss Theo, on the road... Fijn om te lezen dat het je goed gaat. Ga je avonturen graag volgen. Bedankt voor de mooie foto's alvast.
  17. Gerard Hofman:
    Theo,
    Je gaat voortvarend van start. Door de tropisch hitte kun je alvast wennen aan de warmte in Azië. Bepaal je de route m.b.v. een gps of zijn het kaarten. We zullen je blijven volgen. Blijf vooral genieten.

Groetjes Gerard en Gerda
  18. Janneke:
    19 juli 2014
    Hoi Theo, veel succes en plezier gewenst. Wij volgen je graag ;-)
  19. Lotte:
    20 juli 2014
    Hey Theo!
    Wat is je email adres? Ik heb goede tips over Iran! Maar is een lang verhaal om hier te plaatsen. Lees je je mail op [email protected]? Of een ander email adres?
    Stuur maar naar [email protected] dan hoor je van me! Geniet ervan daar!
    x Lotte
  20. Rémy en Jeanne:
    20 juli 2014
    Hoi Theo,
    Hopelijk voor jou geen 35 graden zoals hier!
    Sterkte en veel (verder) plezier!

Rémy
  21. Arnold Elsen:
    21 juli 2014
    Dag Theo,

Naar ik heb begrepen lig je goed op schema. Inmiddels al wat "heuveltjes" gepasseerd, hoe bevalt dat met toch redelijk wat bepakking; kan me nog goed herinneren hoe dat was in Engeland.
    Verblijf zelf momenteel in Zeeland; ben de Vita Pugna nog niet tegengekomen.
    Veel succes verder

Gr. Arnold.